Filmen avklarad

Har nu precis sett klart filmen The sisterhood of the traveling pants 2 (eller systrar i jeans 2 som den heter på svenska). Bara titeln får mig egentligen att vända om och leta efter något annat. Det är synd för filmen är faktiskt bra måste jag säga (Kristin du borde se den!). Hela grund temat om fyra tjejer vars liv hör ihop genom vänskap är fint. Allas roller betyder något och man gillar att följa allt det som händer i deras liv. Alls berättelser betyder något, de går igenom olika delar av livet och man har lätt att sätta sig in i alla händelser. Det känns verkligt och det gör allt bara bättre. Men som sagt titeln gör i alla fall mig lite negativ, vid första anblick känns historien om fyra vänner som dela ett par "lyckojeans" väldigt olustig och barnslig. Men filmen är gjord på ett mycket bra sätt och om man bara kan bortse från titeln (inte döma boken efter omslaget) så får man faktiskt se en bra film.


Eller vem vet, det kanske bara är jag som är på ett konstigt humör just nu... men då passar den i alla fall perfekt!


Kommentarer
Postat av: Nea.

Så den var bra? Jag håller på att hämta den nu. ^^

2009-01-24 @ 00:35:16
URL: http://neapeahh.blogg.se/
Postat av: Kristin

Håller helt med om titeln! Men va bra att den var bra, får ta och se den nått tag då. :)

2009-01-24 @ 17:44:30
URL: http://sandstr0m.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0