Mia Michaels tema

Har precis tittat på SYTYCD avsnittet med bara nummer av Mia Michaels. Hon är ju helt fantastisk, helt klart min favorit koreograf sedan starten av programmet. Rysningarna har precis gått ner... Det enda negativa är att mitt absoluta favoritnummer inte var med, hade varit kul att se några andra dansare tolkat just det numret.

Semester i Opatija

Jag, Frida och Therése lyckades få semester samtidigt och bokade in en resa till Kroatien. Har njutit av sol, bad, glass och massa god mat. Nu känner jag mig redo för att forstätta jobba!

Här kommer en liten bildbomb:

Mitt resesälskap

Det fantastiska vattnet

Turistade vid "the Girl with the Seagull"

12 km lång strandpromenad

Väl hemma i Sverige möttes vi av det typiska svenska vädret...

Längtar redan tillbaka till Kroatien, hoppas det inte dröjer lika lång tid tills nästa gång jag åker dit!

Semester!

Woohooo nu har jag semester och i morgon drar jag, Frida och Therése till Kroatien! Ska bli så skönt att få sola, bada och äta glass mest hela dagen!

Så här såg det ut sist jag var i Kroatien med Helena under vår tågluff sommaren 2008.

Charmen med yatzy

Har återigen upptäckt hur kul det kan vara att spela Yatzy. Ett sådant enkelt men otroligt roligt spel som jag inte spelat sedan jag och Lisa spelade som mest 08/09 uppe i Bollnäs.

Igår var min lediga dag helt fullspäckad. Började dagen redan klockan 8 och sedan fortsatte dagen bara i full fart med bland annat besök på vårdcentralen, simtur på Gustavsvik, rundvandring på Ikea, 11-kaffe på Marieberg, middag på stan och sen på kvällen var jag, Malin, Marie-Louise och Emelie på bio. Vi såg Magic Mike, filmen kanske inte direkt hade någon handling men vi fick i alla fall se snygga killar med snygga kroppar röra sig snyggt på en scen...

Nu är det slut på sommarjobbet

Idag är fösta dagen på mitt riktiga vikariat. Mitt sommarschema tog slut i fredags och nu känns det som att jag börjar jobba på riktigt. Har ju fortfarande samma jobb så det känns under kontroll, men nu till hösten kommer verksamheten se lite annorlunda ut och det kommer finnas mer personal på plats.

Min kottelåda

Ja just nu kan du söka min bostad... känns lite overkligt att någon annan ska bo i min lilla låda även om jag för tillfället inte vill något annat än att flytta härifrån.

Splittrade känslor eller vadå!? Tror nog att det beror på att så mycket har hänt under de tre åren som jag studerat och bott här uppe på Grankotten. Alla fina vänner och ögonblick vi delat tillsammans...

Superhjältetema

Hittar mig själv lite då och då vandrandes runt bland möbler, ofta på Ikea, för att få en känsla och en bild över hur min lägenhet en dag kommer att se ut. Är så flyttsugen nu så att jag skulle kunna spricka, skönt att det inte är långt kvar nu.

Igår var jag och Marie-Louise ute på en trevlig middag på Esofagus (aka. Efesos). Vi hamnar som vanligt i händelsernas centrum och fick även denna gång första parkett. Såg x-antal epa-traktorer köra runt stan på både bra och dåliga sätt, samt 2-3 polisbilar som lite halvhjärtat bevakade deras bravader.

Maria mötte sedan upp oss två för att gå på bio. Vi såg Batman, kan väl säga att den får ett godkänt betyg men inte mycket mer än det. Så vinnaren i superhjältefighten blir Spindelmanen, den hade helt enkelt lite bättre handling.

Det är bara jag som lyckas...

...lyckas få skavsår i ett par nästintill skavsårsfria skor. Klarade fyra timmar i mina nya jobbarskor sedan fick jag byta till mina gamla. Det tar nog några dagar innan jag gått in dem ordentligt.

Tankar hit och dit

Jag undrar om jag är blank snart...

Det där med mirakel

Igår efter jobbet pratade jag med Ida i en timme. Vilket otroligt givande samtal, kände mig lycklig i hjärtat när vi la på luren. Tänk att jag är så lyckligt lottad, att jag har en sådan underbar familj. Fylld med kärlek efter allt vi gått igenom. Bara det är ett mirakel.

Hade även en underbar dag på jobbet idag. Jag trivs som fisken i vattnet och jag har världens bästa arbetskamrater och ikväll väntar jag besök. Vilken toppen dag!

SYTYCD

Tack So You Think You Can Dance för att ni återigen visar mig glädjen för dans. Ett minus går dock till Kanal 5 som hela tiden flyttar på de bästa programmen, som nu när SYTYCD gå alldeles för sent på kvällen. Men, men vad gör det för mig när jag ändå inte kan titta på min tv. Har nämligen myrornaskrig på varenda kanal just nu. När jag flyttar till min nya lägenhet ska jag nog unna mig en ny tv. Tänk dig att se massa dans på den!

Även jag får lite semester

Har lyckats fixa mig en liten semestervecka, och ibland lyckas man bra när både Frida och Tessi har semester samtidigt! Kan inte bli mer än awesome!

Men först blir det några veckor till med jobb!

Sjukling...

Vaknade med feber och förkylning, inte så kul men jag får kämpa på ändå. Byter ut nr 2 mot alvedon/ipren samt någon mat som finns i en matlåda (allt för att slippa laga något just idag) samt nr 3 mot vatten och te. Hoppas på att jag är piggare i morgon.