Mamma tema och trainees!

Har idag fortsatt med mina koreografier till Dansotekets våravslutning. Årets tema är mamma och det är då meningen att vi ledare ska välja låtar som är våra mammors favoriter eller på något annat få dansen att bli till just våran mamma. Min mamma har väldigt blandad/konstig musik smak, alltså inge fel med dem men vissa kanske uppfattar den så... andras mammor har kanske en favorit artist från förr eller ett viss typ av musik från 60-talet eller så. Men inte min mamma, hon kan liksom gilla allt möjligt så jag har verkligen fått gräva djup för att hitta "guldkornen". Hm ja de är då artister som Da Buzz, E-Type, N-Sync, Abba och Andrés Esteche, så ja det är bara göra det bästa av situationen nämligen att hitta de som passar just rätt grupp.


Hade barngruppen idag och det var riktigt kul, har även fått en trainee nämligen Mathilda hon går alltså en ledarutbildning och ska nu vara på mina lektioner och lära sig av mig hur man gör. Har även Linnéa och Hanna som mina trainees men dem har jag på mina onsdagsgrupper. Ska bli riktigt kul att ha några elever hos mig som ska ha koll på hur jag undervisar, hoppas verkligen att jag kan komma med bra tips.
 

Imorgon åker jag föresten till Stockholm och hälsar på Maria ska bli trevligt att träffas igen, gå lite på stan, kanske bio (finns flera stycken filmer jag vill se just nu) och bara umgås lite. Får återkomma om min helg då jag kommer tillbaka hem igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0