Vad är grejen?!

Alltså vad är grejen med pelargoner? Det måste ju vara en utav sveriges mest köpte blomma, eller hur?! Men jag förstår inte varför, för enligt mig så finns det bara en sak som är speciell med pelargonier.... De luktar illa. Ja men dem gör ju faktiskt de. Råkar man bara stöta till ett utav dess blad känns det, åh det är då ingen god doft enligt mig. Jag undrar då vad är det som är så speciellt med denna blomsort som inte ens kan lukta gott? Visst vissa av dem har fina blommor när den väl blommar och visst dem är lätt skötta. Men ändå, hallå?! Ja jag antar att det är det som överväger, lättheten. Eller vad tror du? Nä nu tycker jag att vi borde bojkotta alla pelargonier ett tag och prova på något nytt. En ny blomsort som i alla fall luktar gott.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha! Håller egentligen med... Inte bara att doften är kvävande, man nyser som en galning dessutom... MEN... Det finns ju alltid ett men... Min pappas Mormor har en alldeles egen pelargon uppkallad efter sig... Hata eller älska? Hmm...

2009-07-24 @ 12:12:45
URL: http://hannaruback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0