Det orangea kuvertet

Ja det här kuvertet har nu hamnat i min brevlåda, åh nej det är inte första gången det händer utan förra året damp det även då ner i min dåvarande Örebropostlåda. Måste då säga att det är med samma förundran jag i år öppnar detta kuvert med mitt namn på. Hm... ja så känner jag inför det. Vad är det man ska göra? Jag har helt ärligt talat ingen aning om hur man ska gå till väga? I min förvirring använder jag min enda livlina (ja jag såg på postkodmiljonären tidigare ikväll) och ringer till mamma. När jag berättat om det orangea kuvertet jag nyss fått hem säger hon bara "jaha" och jag då, fortfarande kvar i min förvirring, säger inget mer om det utan kommer istället in på mammas samtal om deras nyinköpta bil. Så nu sitter jag här igen, ovetande om vad man egentligen ska göra med det orangea kuvertet. Antar att det här slutar som förra året, att jag lägger undan kuvertet på ett säkert ställe tilldess att någon berättar för mig vad jag ska ta mig till.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag fick också ett sådant där brev, men jag har inte vågat öppna det än. Hahaha!

2009-03-08 @ 13:14:27
URL: http://emmalinneaandersson.blogg.se/
Postat av: Pernilla Söder

Vilken fin blogg du har!!

Tänkte bara skriva att det är ingen anledning till oro för det oranga kuvertet,där står hur mycket du får i pension när den dagen är kommen=)alltså uträknad på den inkomst du har idag.

Tack för ditt tålamod ikväll;) Du är en jätte duktig

"Dansfröken"

2009-03-10 @ 00:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0