Lät du henne komma närmre

Antingen så känner man något eller så gör man det inte. Varför känner vissa inte så? Varför ska massa tankar ta över? Vad är det egentligen som händer när man går från att vara intresserad till att inte längre vara det, åh vad är det som bestämmer. När hittar man den som vill ha en på riktigt. Var finns dem som vågar tro på sig själva, som inte ger upp och som inte bara ser problem. Var finns dem som vågar lita på kärleken...

Visst det är inte enkelt, det ska inte vara enkelt. Men man måste börja någonstans, man måste våga släppa taget.

Om jag siktar mot stjärnorna kanske jag kommer till trädtopparna. Men om jag siktar mot trädtopparna kanske jag inte ens lyfter från marken.

Kommentarer
Postat av: Muffinsmartin

Nejnej! Riktigt så lång är jag inte ;)

2009-10-19 @ 00:09:30
URL: http://muffinsmartin.blogg.se/
Postat av: Ida

Men jag ska villigt erkänna att jag hade svårt att veta innan jag och gubben blev ihop så visste jag inte vad jag kände riktigt. Vet inte om det berodde på vad han varit med om, att han hade barn innan eller om det bara var ovisshet från min sida. Men jag vågade tillslut ta steget över tröskeln och testa. Det funkade. Känslorna kom som en tsunami-våg över mej, samtidigt som tankarna fanns kvar. Var det rätt, tänk om det inte är det... vad tycker och tänker andra... osv osv, men med tiden bleknade sånt.

Tankar finns alltid, men hos mej finns nån slags envishet att allt går att ta sej igenom. Den som kanske inte verkar som den "rätte" kan med rätt bearbetning och mycket slit bli den "rätte".

Jag valde en gång... det har varit tufft, så otroligt tufft många gånger, men det är i de lägena man inte får ge upp, och man måste våga kämpa lite för det man har. Är båda med på noterna så går man starka ur striden!



"Den rätte" kan man locka fram ur de flesta, med rätt metoder"

2009-10-19 @ 15:55:22
Postat av: Lisa

Fint skriver min sötaste Elin!

2009-10-19 @ 22:30:37
URL: http://lisanorrbin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Fint skrivet min sötaste Elin!

2009-10-19 @ 22:30:55
URL: http://lisanorrbin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0