Trafikstoppning

Ja i någon timme nu har påskens trafik visat sig utanför mitt fönster vägen norrut, ända uppifrån viadukten (så långt jag kan se) och en bra bit förbi mitt fönster (kan jag tänka mig) rullar trafiken. Åh då måste jag verkligen säga att hastigheten på bilarna är någonstans runt hastigheten som tåget mellan Zagreb och Budapest har, väldigt långsamt. Påsken är verkligen ett bevis på trafikproblem, på nyheterna i morse sa de att påsken är den helg som innefattar mest trafik olyckor och genom att titta ut genom mitt fönster kan jag verkligen förstå de. Så kör försiktigt!


Ska nu snart iväg och möta upp Lisa, vi ska gå och äta middag och sedan ikväll ska vi och Lisas mamma upp till heden och se på esteternas slutproduktion Cabaret. Jag har ju redan sett den men vill ändå se den en gång till. Har lärt mig under dessa år på estetiska att slutproduktionerna (åh speciellt Marias produktioner) är viktiga att se fler än en gång eftersom de innehåller så pass mycket och man lätt missar olika delar annars om man bara ser den en gång. Sedan de faktum att jag gillade Cabaret gör ju också att jag tycker att den är värd att ses ännu en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0