Mitt hem!

Jag bor i en levande bastu och mitt i en arbetsplats. Ja det är sant. Just nu när sommaren är som bäst, alltså när solen är framme. Det är då mitt lilla hem (med det stora fönstret) förvandlas till en enda stor bastu. Här inne är det hur varmt som helst och det går knappt att sova.

Sedan är huset som min lägenhet befinner sig i en enda stor arbetsplats. Precis som förrra året. Just nu är det målning som står på schemat och till det behövs en speciell hiss som verkligen låter tidigt på morgonen. Ja arbetarna börjar ju tidigt, det vet vi ju alla. Men jag då?! Jag börjar inte tidigt idag, jag jobbar kvällen. Det verkar inte spela någon roll. Jag får allt ta och lära mig att kliva upp tidigt. Det är nu i sommar som jag verkligen ska lära mig att ta vara på allt och speciellt hela dagarna.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0