Jag stör mig...

... så sjukt mycket på folk som inte vet hur man beter sig på en gång/cykel väg. Jag menar hur svår kan det vara? Cykla på höger och gå på vänster! Inte gå över hela vägen och ta upp plats för alla cyklar som kommer farande. Idag på vägen hem möttes jag av ett helt gäng Kineser som verkligen okuperade hela vägen. De var säker 10 stycken som gick där som en hel hög utan att tänka på andra. Åh när jag plingade så gick alla först åt olika håll, skrattade lite och gick sedan ihop igen. Själv fick jag försöka mig på någon slags slalom mellan dessa människor. Uscha, jag har verkligen lite svårt för detta. Varför inte bara gå på ena sidan och lämna lite utrymme åt resten av befolkningen?! En annan sjukt störande grej är när cyklisterna kör sicksack över vägbanan och gör det riktigt långsamt så man måste cykla om. Då uppkommer problemet, när och på vilken sida ska jag cykla om? Åh visst väljer man alltid fel och får tvärnita istället. Åh jag blir tokig! 

Kommentarer
Postat av: Pagnie

dagens i-landsproblem Elin...

2009-11-02 @ 22:36:15
URL: http://pagnie.blogg.se/
Postat av: Ida

Dags för ALLA att gå trafikskola med andra ord.. eller?!? Men jag kan hålla med dej, även om jag själv ibland är osäker på vilken sida jag ska gå på!

Men om man går med pojkar som cyklar och vill hålla koll på dem i trafiken.. vad är rätt då? Ska de cykla med mej på vänster eller ska jag gå med dem på höger?

2009-11-03 @ 14:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0