Stackars min lilla arm!

Laboration på nervsystemet
Ja det är vad jag har haft idag och jag känner fortfarande av stötarna jag fick i min arm.

 

Vi började med att mäta lednings hastigheten i en av nerverna längs armen. Detta gjordes med hjälp av stötar. Agnes och Malin var våra försökskaniner och jag var riktigt lättad över att det inte var jag. Har verkligen svårt för stötar, tycker att det är riktigt obehagligt. Jag uppfattar det inte som skönt, som Agnes tydligen gör...

Så när de testet var klart och vi istället skulle mäta svettsekretionen i handen vid olika ljus och bilder ställde jag upp. Tänkte att det här går nog bra, jag slipper ju stötarna i alla fall. Trodde jag ja! Men ack så fel man kan ha ibland. Mitt test gick ut på att testa den betingade reflexen. Jag fick titta i en liten låda, ibland lyste det rött och det blev ingen följd men sen när det lyste grönt fick jag en stöt(!) direkt efter. Sista gröna lampan gav ingen stöt (som tur var) och man skulle då se om jag producerade lika mycket svett som annars då jag fick en stöt. Men det gjorde jag inte så jag gick inte riktigt på det där testet.

Jag överlevde i alla fall men jag har som sagt lite svårt för stötar och undviker dem helst, men det var i alla fall en rolig laboration.

Ikväll ska jag, Sara och Maria till Agnes. Förändringar är på g, känner mig lite spänd! 


Kommentarer
Postat av: Agnes

Det kommer gå så bra så elin. :D jag ska inte göra något för radikalt :P

2009-11-27 @ 14:25:52
URL: http://pagnie.blogg.se/
Postat av: Lina

Hmmm, var ju bara vaccination på Måndagar och tisdagar.. Men jag fick komma nästa vecka.. Så jag får fortsätta fundera.. Hur har du gjort?

2009-11-27 @ 18:02:36
URL: http://linalinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0