090909

Dagens datum 090909 är nog årets mest nämda datum. Hur många har inte idag sagt "Åh det är 090909 eller 9/9-09 idag!" Ja visst även jag har gjort det, åh ja jag tycker också att det är lite speciellt och roligt. Men jag tror inte att det har någon betydelse för själva dagen hur datumet ser ut i skrift, bara något lite extra...

Dagen började i alla fall men en föreläsning i "Sykepleievitenskapen" med Marit Kirkevold. Ja jag var alltså på en föreläsning om omvårdnad på norska. Önskade stundtals att jag hade varit mer i Norge under mina år då det var alldeles för lätt att tappa tråden och tänka på annat. Men intressant var det åh ja man förstod det mesta. Det jobbigaste var kanske när eller om man missade ett huvudord som hon pratade om, då blev det lite extra krångligt som Betty sa.

Ska snart gå iväg och hämta min tvätt och sedan är det bäst att jag läser lite i grundläggande omvårdnad innan dagens middag ska lagas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0