Jag har bara otur!

Ja det är sant. Jag har otur. Tror inte att det beror på att jag kanske inte alltid följer "lagen om attraktion" som Agnes säger. Visst jag tror verkligen att den fungerar, det är inte de. Men sedan tror jag att jag bara är född med en ovanlig otur. Ett exempel:

Nu den senaste tiden har jag fått en massa erbjudanden i posten. Det har varit alltifrån samla kartor till filmer om olika världsplatser och recept av alla dess slag. Jag öppnar dem alltid för jag är alltid nyfiken även om jag inte alls är intresserad av att gå med i något. I varje paket finns alltid någon extra present som är SÅÅÅ bra och man får den om klistrar i en stjärna i en speciell ruta eller så. I detta specifika fall skulle man öppna en fruktkorg och se vad den innehöll.

 


"Till dig! Titta i fruktkorgen och se vad du får!

Självklart öppnar jag och vad möts jag av?? Jo detta:


Ingenting!!! Hur är detta möjligt?!

Ja ni ser ju. Det kan man ju verkligen kalla otur. Händer det i över huvudtaget att någon blir utan extra presenten? Nej det gör det inte, det kan bara hända mig!

 

Det är därför jag är en utav alla de 113 st sjuksköterskestudenter som får ha sin vfu i Karlskoga. Men jag är inte negativ utan jag tänker gå dit med en "positiv grundinställning" för det har jag lärt mig att man ska göra.


Kommentarer
Postat av: Åsa H

Stackare där...fniss...

Det blir nog bra med vfu-platsen...

Och hur vet jag det?? undrar du nog.

Jo, i Karlskoga finns ett uttryck som alla följer och tror på: "Dä årner sä" så nu är det bara å köra...hihi

2009-09-15 @ 18:52:19
Postat av: Mittjas

vfu - är det en slags praktik? Det kommer nog bli bra. :-)



Jag ska upp och ha praktik i Bollnäs v 44, 45 och 46 på Gumbels och Höghammar :-)



Hoppas du har det underbart och njuter för fulla muggar!

2009-09-15 @ 19:29:27
Postat av: Agnes

ja men om du nu tror att den fungerar varför testar du det inte då? så kanske du får lite mer tur :P

2009-09-17 @ 18:04:13
URL: http://pagnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0